Recenzia: Windows 8.1 tablet VOYO Winpad A1mini

Voyo Winpad A1mini

Základné parametre:
OS: Windows 8.1 with Bing
chipset: Intel Bay Trail 3735F 
procesor: štvorjadrový 1,3 - 1,8 GHz 64bit
grafický procesor: Intel HD
 
rozmery: 206 x 126 x 10 mm
hmotnosť: 380 gramov 
displej: LCD IPS, dotykový (kapacitný), 1028x800 b., uhlopriečka 8"
fotoaparát: fotoaparát 2 Mpix, autofókus, nahrávanie videí
predná kamera: 2 Mpix
pamäť: pamäť 32 GB (dostupná približne 13GB) + 2 GB RAM + microSD karta (do 64 GB)
globálny prenos dát: podpora 3g modemov
lokálny prenos dát: Bluetooth 4.0, microUSB, prenos Wi-Fi (802.11 b/g/n), HDMI
hudba: hudba MP3 prehrávač, 3,5 mm jack, stereo reproduktor
ostatné: minimalizácia aplikácií, multitasking, prehliadač dokumentov, GPS, akcelerometer
batéria: Li-Ion batéria 5000mAh
 

  Nedávno som si vyberal nový tablet. Kedže Androidový som mal už takmer 3 roky, povedal som si, že skúsim niečo nové. Obzeral som sa po ,,Windowsoch" no ponuka tu bola v nižšej cenovej hladine slabá, takmer žiadna. Obrátil som sa teda trochu na východ a po 3 dňoch hľadania som našiel perfektné zariadenie. Voyo Winpad A1mini .
 
  Začnem spracovaním. Na prednej strane sa nachádza 8" IPS displej s dobrými pozorovacími uhlami a celkom dobrou čitateľnosťou na priamom slnku. HD rozlíšenie mi prišlo až prekvapujúco postačujúce, keďže také mám aj na telefóne a myslel som že na väčšej ploche to bude vyzerť horšie. Napravo od displeja sa nachádza predná kamera, zvyšný priestor ostal prázdny. Väčšina prvkov sa utáborila v pravej stene tabletu. Nájdeme tu nabíjaci otvor, resetovacie tlačidlo, microSD vstup, mini HDMI, microUSB, 3,5mm jack, mikrofón aj tlačidlo napájania. V hornej stene nájdeme fyzické ,,home" tlačidlo, ktoré ma väčšina Windows tabletov riešené kapacitne pod displejom. Mne to však vôbec neprekáža. Spločnosť mu robia tlačidlá ovládania hlasitosti. Ľavá aj dolná stena ostali prázdne. Zadnú stenu pokrýva plastový kryt, ktorý sa nedá otvoriť. Plast je kvalitný a kryt prilieha všade dobre. Zákazník má na výber z 3 farieb: ,,slniečkovo" žltá, ,,nebeská" modrá a strieborná. Dole sa nachádza logo výrobcu a firmy Intel. V strede zasa nájdeme logo Windowsu. Hore je umiestnený zadný fotoaparát a stereo reproduktor.
 
 
  Prejdem k systému. Windows je vo verzii 8.1 ktorá je doplnená ,,nadstavbou" BING. konkrétne sa jedná len o to, že v Internet Explorer bol nastavený ako predvolený vyhľadávač. Užívateľovy sa ponúkajú hneď 2 prostredia, klasický desktop a Metro. Zatiaľ čo Metro je 100% prispôsobené dotykovému ovládaniu, v desktope sa vám bez myšky a klávesnice bude pracovať o čosi ťažšie. Navyše obchod z aplikáciami ponúka ďalšie aplikácie pre dotykový displej. Vďaka 2GB RAM je systém plynulý a nepostrehol som doteraz žiadene sekanie. A to ani pri multitaskingu, keď mám otvorených hneď niekoľko aplikácii.
 
  Čo sa médií týka, tak Voyo si nedokážem vynachváliť. Hlavne stereoreproduktor, ktorý je hlasný a jeho kvalita je v danej cenovej relácii nadpriemerná. Hudbu a filmy si teda prehrávam už len na tablete. Prehrávače majú opäť 2 verzie, ja však používam len tú dotykovú. Pri obrázkoch je to podobne. 
 
  Fotoaparáty nájdeme hneď dva, no ich kvalita je na podpriemernej úrovni. Aspoň ten zadný mohol mať 5mpx. Fotoapárat mi teda slúži len na Skype. Čo však musím pochváliť je, že aj pri takýchto nízkych hodnotách je použitý autofókus, ktorý preostruje aj počas videa. Prikladám aj fotografiu zhotovenú zadným fotoaparátom.
 
  Pracovný tablet. Tak toto som si mohol konečne po 3 rokoch povedať. I keď pri všetkých Androidových, čo som doteraz mal bolo uvádzané, že sú to pracovné zariadenia, nakoniec všetky skončili viac-menej ako hračky. Tento som zapol a v Metre ma hneď upútala veľká dlaždica Office 365. Oficiálne a zadarmo. Paráda. Týmto to však nekončilo. Aplikácia Pošta je doteraz najlepší emailová klient, s akým som kedy pracoval. Adobe Reader a čítačky kníh už ani nespomínam.
 
  Na tablete som skúšal samozrejme aj nejaké tie hry. Po založení 64GB karty som si nainštaloval tituly ako Hearthstone, WOW 1, WOW 4 či Heroes of Order and Chaos. Posledná spomínana je priamo z obchodu. Všetky bežia až prekvapivo plynulo a na WOW 4.
 
  Ako som vyššie spomínal, v tablete mám 64GB kartu. Tá sa stala po niekoľkých aktualizáciach systému nutnosťou. Z 32GB mi po týdžni ostalo približne 13GB. Ešte nejaké aplikácie, pár seriálov a do 3 týždňov bola pamäť plná. Inštalácia aplikácii na pamäťovú kartu ma teda potešila.
 
  Pri aktívnom používani tablet vydrží približne 10 hodín, čo je v danej kategórii  akýsi štandard. Nabíja sa približne 3 hodiny a nabíjačka je klasická 2A.
 
  Moje plusy:
+kvalita použitého displeja
+pracovné aplikácie
+reproduktor
+rýchly multitasking
 
  Moje mínusy:
-fotoaparáty
-užívateľská pamäť
-nepraktické ovládanie mimo Metra
 
 
  Tento tablet je pre mňa príjemnou zmenou oproti predchádzajúcim s Androidom. Štart do 7 sekúnd, plynulé prostredie, dokonalý multitasking. Netreba si ho však mýliť s klasickým počítačom. Po dokúpeni USB hubu a klávensice s myškou však výrazne odbremenil stolového ,,brata" a veci ako Facebook či nákupy riešim už len cez neho. Odporúčam každému, čo chce zariadenie skôr na prácu a média, ako na hranie hier.